Přeskočit na postranní nabídku Přeskočit na horní nabídku

Nácvik sociálního vnímání, komunikace s okolním světem, propojení s praktickémi dovednostmi

Nácvik pro děti, mládež, dospívající a dospělé osoby s Aspergerovým syndromem (AS) a vysoce funkčním autismem (VFA). Je určný pro:

  • Děti, dospívající mládež, dospělý – holka nebo kluk s AS nebo VFA
  • Děti, dospívající mládež, dospělý s poruchami autistického spektra se zachovanou funkční komunikací

Nácviky mohou mít formu individuální či párovou.

Na začátku dohodneme čas a místo nácviků, podle věku a možností osoby s PAS:

  • v prostorách spolku Autis‑HB, Na Ostrově 28, 580 01 Havlíčkův Brod
  • v přirozeném prostředí klienta – bydliště dítěte/dospělé osoby s PAS

Nácvik probíhá nejprve částí teoretickou – seznámení se s klientem, přiblížení tématu, vysvětlení tématu, oblasti v které klient potřebuje pomoci, posílit, stanovení cílů, které bychom měli v průběhu nácviky dosáhnout. Dále přejdeme na část praktickou – kde známe téma a směr nácviků – vlastní nácvik, předložení pracovních listů, uchopení příběhu, přehrávání rolí apod. Někdy se nám obě části prolnou pro vzájemné ujištění, že jdeme dobrým směrem.

Témata a okruhy se kterými se nejčastěji setkávám, se samozřejmě pokaždé liší, podle věku klienta a jeho roli v rodině.

Budem společně procházet různými tématy, které do našeho nácviku přinesete vy nebo já?

Najdeme si společně nejpohodlnější cestu komunikace. Praktické nácviky vždy po dohodě se zákonným zástupcem.

  • Základní druhy emocí a jejich rozpoznávání
  • Prožívání jednotlivých emocí při různých situacích.
  • Práce s vlastními emocemi a porozumění emocím.
  • Kontrola emocí a seberegulace – vhodné použití dané emoce.
  • Empatie – vnímýní pocitů druhých, vcítění se do pocitů druhého.
  • Vnímání skupiny, ochota spolupráce s kolektivem.
  • Pravidla kontaktu s různými lidmy na různých míste, podle věku a místa.
  • Jak kontaktovat osobu, která je nám příjemná, milá
  • Co je vlastně kamarádství, přátelství.
  • Co je někoho milovat, co je láska a přátelství.
  • Základní pravidla společenského chování, někdy méně je lépe.
  • Verbální komunikace
  • Pozdrav
  • Vhodnost zahájení rozhovoru – zvolení vhodného tématu.
  • Jak dlouho je vhodné vést rozhovor.
  • Kdy a jak nejlépe ukončit rozhovor – příjemný, nepříjemný rozhovor.
  • Kdy je vhodné pouze naslouchat.
  • Vhodnost komentovat názory druhých.
  • Co je nevhodný komentář.
  • Střídání se v rozhovoru.
  • Jak komunikovat s více osobami najednou.
  • Hlasitost v projevu – vzhledem k místu průběhu komunikace.
  • Rozvíjení konverzačních témat.
  • Neverbální komunikace
  • Řeč těla při rozhovoru, ve školní lavici, na ulici
  • Oční kontakt a jeho důležitost
  • Výraz obličeje – nácvik
  • Komunikace bez použití slov – nacvik gestikulace
  • dostatečné vnímání okoloného světa
  • Proxemika – vhodná, nevhodná vzdálenost osob při rozhovoru
  • Heptika – její nutnost, jak odmítnout, vyhnout se dotekům
  • Praktické nácviky
  • Finanční gramotnost – vnímání hmotných peněz, ceny zboží,
  • Nakupování – kompletní nácvik včetně přípravy na náku, samotný nákup, uložení potrvin, nákupu.
  • Mzda, výplat – hospodaření s peněz, které neutratíme
  • Domov – domácnost, úklid bytových prostor, praní, žehlení, uložení prádla.
  • Stolování – příprava, prostření stolu, samotné stolování
  • Vaření – příprava jednoduchého pokrmu
  • Nácvik orientace v terénu – výběr, plánování cesty, pomocí Smart technologie, mapy
  • Bezpečná cesta do školy, cesta do zaměstnání.
  • Cestování hromadnými dopravními prostředky – orientace v jízdním řádu, komunikace s personálem přepravy.

Cena nácviků: 380 Kč/60 min (včetně konzultací s rodiči), 10 schůzek
V ceně není zahrnuto cestovné.

Přihlásit se přes web nebo stáhnout přihlášku k tisku (85 kiB)
Zvolte, prosím, na které aktivity chcete účastníka přihlásit pomocí zaškrtávacích políček na začátku formuláře.