Nácvik sociálního vnímání, komunikace s okolním světem, propojení s praktickémi dovednostmi
Nácvik pro děti, mládež, dospívající a dospělé osoby s Aspergerovým syndromem (AS) a vysoce funkčním autismem (VFA). Je určný pro:
- Děti, dospívající mládež, dospělý – holka nebo kluk s AS nebo VFA
- Děti, dospívající mládež, dospělý s poruchami autistického spektra se zachovanou funkční komunikací
Nácviky mohou mít formu individuální či párovou.
Na začátku dohodneme čas a místo nácviků, podle věku a možností osoby s PAS:
- v prostorách spolku Autis‑HB, Na Ostrově 28, 580 01 Havlíčkův Brod
- v přirozeném prostředí klienta – bydliště dítěte/dospělé osoby s PAS
Nácvik probíhá nejprve částí teoretickou – seznámení se s klientem, přiblížení tématu, vysvětlení tématu, oblasti v které klient potřebuje pomoci, posílit, stanovení cílů, které bychom měli v průběhu nácviky dosáhnout. Dále přejdeme na část praktickou – kde známe téma a směr nácviků – vlastní nácvik, předložení pracovních listů, uchopení příběhu, přehrávání rolí apod. Někdy se nám obě části prolnou pro vzájemné ujištění, že jdeme dobrým směrem.
Témata a okruhy se kterými se nejčastěji setkávám, se samozřejmě pokaždé liší, podle věku klienta a jeho roli v rodině.
Budem společně procházet různými tématy, které do našeho nácviku přinesete vy nebo já?
Najdeme si společně nejpohodlnější cestu komunikace. Praktické nácviky vždy po dohodě se zákonným zástupcem.
- Základní druhy emocí a jejich rozpoznávání
- Prožívání jednotlivých emocí při různých situacích.
- Práce s vlastními emocemi a porozumění emocím.
- Kontrola emocí a seberegulace – vhodné použití dané emoce.
- Empatie – vnímýní pocitů druhých, vcítění se do pocitů druhého.
- Vnímání skupiny, ochota spolupráce s kolektivem.
- Pravidla kontaktu s různými lidmy na různých míste, podle věku a místa.
- Jak kontaktovat osobu, která je nám příjemná, milá
- Co je vlastně kamarádství, přátelství.
- Co je někoho milovat, co je láska a přátelství.
- Základní pravidla společenského chování, někdy méně je lépe.
- Verbální komunikace
- Pozdrav
- Vhodnost zahájení rozhovoru – zvolení vhodného tématu.
- Jak dlouho je vhodné vést rozhovor.
- Kdy a jak nejlépe ukončit rozhovor – příjemný, nepříjemný rozhovor.
- Kdy je vhodné pouze naslouchat.
- Vhodnost komentovat názory druhých.
- Co je nevhodný komentář.
- Střídání se v rozhovoru.
- Jak komunikovat s více osobami najednou.
- Hlasitost v projevu – vzhledem k místu průběhu komunikace.
- Rozvíjení konverzačních témat.
- Neverbální komunikace
- Řeč těla při rozhovoru, ve školní lavici, na ulici
- Oční kontakt a jeho důležitost
- Výraz obličeje – nácvik
- Komunikace bez použití slov – nacvik gestikulace
- dostatečné vnímání okoloného světa
- Proxemika – vhodná, nevhodná vzdálenost osob při rozhovoru
- Heptika – její nutnost, jak odmítnout, vyhnout se dotekům
- Praktické nácviky
- Finanční gramotnost – vnímání hmotných peněz, ceny zboží,
- Nakupování – kompletní nácvik včetně přípravy na náku, samotný nákup, uložení potrvin, nákupu.
- Mzda, výplat – hospodaření s peněz, které neutratíme
- Domov – domácnost, úklid bytových prostor, praní, žehlení, uložení prádla.
- Stolování – příprava, prostření stolu, samotné stolování
- Vaření – příprava jednoduchého pokrmu
- Nácvik orientace v terénu – výběr, plánování cesty, pomocí Smart technologie, mapy
- Bezpečná cesta do školy, cesta do zaměstnání.
- Cestování hromadnými dopravními prostředky – orientace v jízdním řádu, komunikace s personálem přepravy.
V případě zájmu o službu nás kontaktujte. (Kontaktní formulář)
Přihlásit se přes web
nebo
stáhnout přihlášku k tisku (85 kiB)
Zvolte, prosím, na které aktivity chcete účastníka přihlásit pomocí
zaškrtávacích políček na začátku formuláře.